środa, 24 lipca 2013

Więcej nie znaczy wolniej

to już jest koniec

I dotarłem (i Wy również:) do końca tej serii wpisów.

Wielokrotnie, gdy czytałem któryś z nich, zaraz przed jego publikacją, dochodziłem do wniosku, że jeszcze przecież tyle rzeczy wypadałoby napisać, dodać i już prawie miałem to zrobić, ale... patrzyłem na jego długość i stwierdzałem, że jednak byłaby to przesada. Poza tym, nie gruntowne omówienie zagadnienia było moim zamierzeniem, a uzmysłowienie, w jak najbardziej skompresowanej formie, zalet opisywanych aktywności/procesów/technik oraz tego, że we wszystkim trzeba znać umiar. Czy mi się to udało? To pozostawiam już do Waszej oceny.

Zdaję sobie sprawę, że na każdy z poruszonych przeze mnie tematów możnaby (i już nieraz to robiono) napisać obszerne tomy i wiem również, że wiele rzeczy pozostało jeszcze do omówienia, więc jeżeli macie jakieś pytania albo chcielibyście więcej, to czekam na komentarze lub wiadomości na fan page'ach (na Google+ lub Facebooku).

Jeżeli chcecie niektóre (wszystkie?) z opisanych procesów zaimplementować u siebie w projekcie/pracy, ale nadal macie wątpliwości lub problemy z rozpoczęciem, to również czekam na Wasze pytania, może wspólnie uda nam się rozwiązać problem :)

lepsze jest wrogiem dobrego

Jeszcze raz - co za dużo, to nie zdrowo i należy tworzyć tyle, ile jest potrzebne, a nie tyle, ile się da.

kilka rad na koniec

Jeżeli zamierzacie któryś z procesów/aktywności wprowadzić u siebie, to pamiętajcie o kilku rzeczach:
  • Przygotujcie się, zgromadźcie wiedzę, popytajcie innych, dlaczego u nich zadziałało/nie zadziałało.
  • Podzielcie się wiedzą i obserwacjami z pozostałymi osobami, których zmiany będą dotykały.
  • Pokażcie zalety potencjalnych zmian i wady ich niezaimplementowania.
  • Pomimo powyższych, pamiętajcie, że ludzie w większości nie lubią zmian, a że progamista też człowiek, więc jeszcze raz - przygotujcie się i mówcie o zaletach (oczywiście rzeczowo, nie ubarwiajcie, bo to zadziała na Waszą niekorzyść).
  • Nie nastawiajcie się na natychmiastowe efekty, bo w większości przypadków są one zauważalne dopiero po pewnym czasie.
  • Zróbcie stytystyki pokazujące, jak wszystko działa obecnie (nie muszą być wyszukane i nie musi być ich wiele). Pozwolą Wam one na przedstawienie za jakiś czas tego, co dzięki danej technice zostało ulepszone.

I pamiętajcie, że nie od razu Kraków zbudowano, więc obserwujcie jak przebiegają zmiany, wyłapujcie miejsca, gdzie coś szwankuje i szybko reagujcie w celu naprawy problemów. Poza tym, starajcie się nieustannie ulepszać proces.

więcej nie znaczy wolniej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz